تاریخچه ورق استیل کاربردی در مخزن استیل

استیل مخزن ارائه میکند :

در اواخر قرن هجدهم ورقهای فلزی و فولادهای غیر استاندارد جای خود را به فرآیند جدید ورقهای فولادی از نسل ورقها داد . فرایند صاف کردن ورق های فلزی نیاز به سیلندرهای روتاری بزرگ داشت که قطعات فلزی را به ورق های برش داده تبدیل کند . این ورقها را امروزه با نام ورق استیل و یا ورق فولادی میشناسیم . فلزات مناسب برای این سرب، مس، روی، آهن و بعد از فولاد بود. ورق استیل به وسیله یک فرآیند صنعتی به صورت رول و شیت شده در قطعات نازک و صاف تشکیل شده است. ورق استنلس استیل و کربن استیل یکی از اشکال اساسی مورد استفاده در استیل کاری است و می توان آن را برش داده و به شکل های مختلف خم کرد. اشیاء بی شماری روزمره از ورق فلز ساخته شده اند. از این ورقها انواع تسمه استیل ، نبشی استیل ، ورق استیل ، ورق فولاد ، نبشی ها و تسمه های فولادی تولید میشوند و همینطور لوله های استیل و لوله های فولادی محصولات حاصل از این فرآیند است .

اشکال مختلف ورق های استیل

ورق استیل در قطعات تخت یا نوارهای پیچیده موجود است . به نوارهای به دست آمده از ورقهای استیل ، تسمه استیل یا تسمه فولادی گفته میشود .همچنین شکل دیگری در بسته بندی ورقها وجود دارد که آن را کویل میگویند . این کویل ها بوسیله یک ورق پیوسته فلز از طریق یک رولر رول تشکیل می شوند و عنوان کویل استیل دارند

برای مشاوره و خرید انواع مخزن استیل کلیک نمایید.

ضخامت استاندارد ورق استیل

ضخامت ورقهای استیل می توانند بطور قابل توجهی متفاوت باشند ورق های بسیار نازک فویل یا برگ را در نظر گرفته و قطعه های از 0.4 میلیمتر تا ضخیم تر از 6 میلی متر (0.25 in) تبدیل میشوند . کارخانجات تولید استیل ابعاد استانداردی را برای این ورقها در نظر میگیرند . این ضخامت ها از 35/ شروع میشود و تا حداکثر 80 میلیمتر تولید میشوند . ضخامت این ورق ها بستگی به صنف کار شما و توان برش ورق توسط دستگاه های موجود میباشد .

ساختار ورق استیل

استیل از پایه آهن تشکیل شده است و کمتر از 2درصد کربن دارند . از این رو به روشهای مختلف انواع ورق استیل تولید میشود که ضخامت این ورق ها از ضخامت های مختلفی برخوردارند .علاوه بر کروم عناصر زیر برای به وجود آمدن انواع ورق استنلس استیل و لوله استیل هر کدام با درصد خاصی افزوده میشود :

نیوبیوم (Nb)
آلومینیوم (Al)
سیلسیوم (Si)
تیتانیوم (Ti)
مس (Cu)
نیکل (Ni)
مولیبدن (Mo)

انواع ورق استیل

فلزات مختلفی وجود دارد که می توانند به ورق استیل افزوده شوند . مانند آلومینیوم، برنج، مس، فولاد، قلع، نیکل و تیتانیوم و این ترکیب متریالها موجب دسته بندی شدن ورقهای فولادی میشوند برای استفاده های تزئینی، برخی از فلزات مهم ورق شامل نقره، طلا و پلاتین (ورق فلز پلاتین نیز به عنوان کاتالیزور مورد استفاده قرار می گیرد.) حال ما به دسته بندی کلی انواع ورق فوادی اشاره میکنیم .

از نظر دسته بندی ورق استیل به دو دسته تقسیم میشوند .

ورق استنلس استیل
ورق کربن استیل
اما از نظر متریال ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

ورق استیل ۳۰۴
ورق استیل ۴۳۰
ورق استیل ۴۲۰
ورق استیل ۳۰۹
ورق استیل ۳۱۰
ورق استیل ۳۱۶
ورق 321 استیل
ورق استیل 201
ورق استیل رنگی
ورق استیل طرحدار

برای مشاهده محصولات استیل مخزن کلیک نمایید .

شرکت استیل مخزن تولیدکننده انواع مخازن استنلس استیل شامل انواع مخازن حمل و نگهداری شیر، مواد غذایی و شیمیایی است.این شرکت در زمینه طراحی، ساخت و راه اندازی کارخانجات صنایع غذایی دارای فعالیت مستمر میباشد از جمله : خط تولید و راه اندازی فراورده های لبنی، شیر، ماست، دوغ، خامه، کره، انواع پنیر، اب معدنی و نوشابه های گازدار